Nooit meer gerust

Tien minuten voor het einde van de turnles piep ik door het raam. Er staan nog ouders te kijken en ik kan Flo niet meteen lokaliseren.

Ik kijk en kijk, en dan dringt de realiteit toch tot me door. Flo is er niet, en er mist een juf.

Mijn hart slaat meteennop hol.Waar heb ik die noodmedicatie ook weer gelegd? Heb ik er eigenlijk wel een in de auto liggen ? Ben ik te laat? Ik spurt de trap af, richting kleedkamers en toiletten.  Ik roep haar naam maar de gang is leeg.

Geen vijf minuten later sta ik half verwilderd terug voor de deur. De andere ouders zien een halve gare of toch zeker een hyperbezorgde mama. Ik slik mijn schaamte weg en maak vijf minuten voor tijd abrupt een einde aan de les: WAAR IS FLO ?

Op dat moment gaat de deur aan de andere kant van de zaal open, en huppelt mijn rebel vrolijk de turnzaal in. Pipi. 😉 Ik voel de blikken op mijn rug en mijn wangen kleuren rood. We komen van ver, troost ik mezelf. Dat Flo turnt is op zich al een klein wonder. Helemaal gerust ga ik waarschijnlijk nooit meer zijn.

Een week later belt daddy me op het werk op. Raar, denk ik. Hij weet toch dat bellen hier moeilijk is. Ik spurt de zaal uit. Een aanval. De noodmedicatie ligt klaar maar uiteindelijk heeft hij ze toch niet nodig. ’s Avonds is er aan Flo niets meer te zien.

Niets aan de hand.
image

Alles OK, voor even toch.

7 gedachten over “Nooit meer gerust”

  1. Kippenvel… Zo ontzettend herkenbaar. Laat die blikken maar voor wat ze zijn An, ik begrijp je reactie… Je moet vertrouwen leren hebben en leren loslaten, maar op zulke momenten komt het angst-spook keihard toeslaan. Ik vind het alvast super dat Flo turnt! En jij doet dat goed, goed gehoord? 😉

  2. Als ouder moeten we zorg dragen voor onze kinderen. Bezorgdheid hoort daar ook bij. Gisteren nog liet ik Maxime even alleen in het (openbare) ondiepe zwembad terwijl ik en Gaelle al gingen douchen. Komt hij bij ons met een kanjer van een buil op z’n hoofd. “Verkeerd gesprongen”. Dit had zou fout kunnen aflopen realiseerde ik mij achteraf. De bezorgdheid ligt bij jullie gezin zeker en vast hoger, maar als ouder ben je inderdaad nooit meer gerust…

Reageer

