Pyjama

– Mama, vandaag speel ik mee in een klastoneelstukje, over Sinterklaas. Ik speel het kindje dat ’s morgens haar geschenkjes ontdekt. Daarom moet ik in pyjama naar school.
– Echt? Vandaag? Staat dat in uw agenda? Neem je pyjama gewoon mee. Het is veel te koud buiten.
– Echt mama! Het moet! We hebben geen tijd om ons om te kleden. En in pyjama is het veel echter. Ik kan er toch gewoon een T-shirt en broekkousen onder dragen?
– Neen!
– * Drama *
– Neen! Kleed u aan. Nu! Zo komen we te laat.
– * Nog veel meer drama en gezeur *

Uiteindelijk trekt ze dus toch in een kleurrijk zomers Hemaslaapkleed naar school, inclusief coltrui en leggings. Met een dikke jas, bottines en een sjaal valt het nauwelijks op, troots ik mezelf.

– Hoe ging het toneelstuk vandaag?
– Welk toneelstuk?
– Je moest toch zo nodig in pyjama naar school voor een toneelstuk?
– Ahja, dat … Dat was niet vandaag.

Bericht aan de ouders van klasgenootjes: wij zijn echt geen marginalen hoor. Die pyjama vandaag was gewoon een een klein misverstandje ๐Ÿ˜‰

9 gedachten over “Pyjama”

Reageer

