Sinterklaas is overal

Zeggen dat ik er enkele jaren gelden nog zelf naar op zoek ben gegaan. De Sint in levende lijve ontmoeten, het blijft iets bijzonders. Vond ik. Dit jaar kwamen we hem echt overal tegen: op de chiro, in de crea-atelier, in de turnclub, in het grootwarenhuis, bij onze lievelingsbloemenwinkel, in het bejaardentehuis, op school, op straat, … Ook bij de bakker kan je je schoentje achterlaten en in de buurtwinkel. Iedere zichzelf respecterend zelfstandige nodigt hem uit. Mijn meisjes vliegen van de ene schoot naar de andere, en stellen zich daar gelukkig weinig vragen bij. Die arme oude man klopt dagen van vierentwintig uur, minstens.

Het plan was op dit jaar geen cadeautjes te kopen. Niets was moeilijk zeker omdat Flo haar tutjes zo flink heeft afgegeven. Maar als ik op facebook de tafels vol geschenken zie staan, heb ik me toch redelijk ingehouden. Flo kreeg een nieuwe boekentas van Kaatje en een bijpassend popje. Voor de oudere zusjes lag een gezelschapsspel klaar, nieuwe boorddozen en natuurlijk chocolade en speculaas.

Het echte geschenk krijgen ze zaterdagmorgen met een weekendje naar de Efteling. Het leek mij aanvankelijk een duur Sinterklaasgeschenk (zo veel geld geef ik doorgaans niet uit aan cadeaus) maar nu het zo ver is, kijk ik er zelf enorm naar uit. Sprookjes en magie, ik ben er zelf nog steeds erg vatbaar voor. Of misschien is het gewoon het vooruitzicht aan een paar dagen familietijd, samen op hotel, gezellig uit eten en lachen met ‘papier hier’.

En dan mag Sinterklaas naar huis 😉 Ik heb het zo wel gehad met al die schoenen, al die chocolade en kilo’s mandarijnen.

eftelingschrijfkabouterpersoonlijksprookje_def

9 gedachten over “Sinterklaas is overal”

  1. Ik wens jullie een heel fijn Sinterklaas-weekend 🙂
    Hier wordt het echt een overdosis cadeaus: Maxime verjaart ook nog eens maandag en volgende zaterdag volgt er een klasfeestje.
    Als hij de komende maanden durft te zeggen “ik verveel me”, vrees ik dat ik ga ontploffen 😉

Reageer

