Ziek

Niemand is graag ziek. Maar als kind vond ik zo een beetje niet zo heel erg. Een dagje lekker lui in de zetel onder mijn donsdeken naar tv kijken, en heerlijk verwend worden door mijn mama.

Ondertussen zijn de rollen veranderd. Ik ben nu de mama die bij een beetje koorts en buikpijn haar kinderen vertroeteld. Ook dat doe ik graag.

Maar af en toe word je zelf dan toch nog eens ziek. Buikgriep, niets wereldschokkend maar leuk is anders. Zeker als je kroost je overal volgt, ook op het toilet. Dat ze alle drie graag bij jou willen liggen, in de zetel.

‘Ik wil ook tv kijken. Ik heb ook buikpijn.’
‘ Ben je ook ziek?’
(Instant schuldgevoel. Heb ik mijn kind besmet?) ‘ Waar? Waar heb je buikpijn? Toon eens.’
‘ Waar heb jij buikpijn mama? Want ik heb precies op dezelfde plaats pijn.’

Juist.
Motilium, enterol, spansmomen, immodium, dafalgan en een 12 uur slapen en zweten. En vandaag kan ik gewoon weer gaan werken. đŸ™‚

Een gedachte over “Ziek”

Reageer

