Daar gaat ze

Vandaag vertrekt mijn kleine meid voor het eerst op slaapkamp. Drie dagen én drie nachten zal ze van huis weg zijn, met Krejo. Spannend. Wie van ons twee zou er nu het meest zenuwachtig zijn?

Nina is een gevoelig kind. Zeven jaar, sociaal en dapper maar ook een kop kleiner dan haar leeftijdsgenootjes. En ze vertrekt alleen, zonder vriendinnetje. Manou gaat natuurlijk ook mee maar zit in een ander leeftijdsgroepje, met andere activiteiten en een ander slaapzaal.

Een zevendagenweek met Kazoo zag ze absoluut nog niet zitten. Drie dagen en nachten leken ons wel haalbaar. Kampen zijn geweldig verrijkende ervaring, vind ik persoonlijk. Je leert er voor jezelf zorgen, op je eigen benen staan en smeedt er vaak mooie vriendschappen. En als het meevalt zal dat een enorme opkikkerzijn voor haar eigenwaarde.

Nina is een vechtertje. Ik weet dat ze het kan en heb ook veel vertrouwen in de leiding. En toch blijft het een grote sprong voor een klein meisje. 🙂

image

3 gedachten over “Daar gaat ze”

  1. ik ben jààààren leidster geweest op kamp met de jeugdbeweging. Ik kon maar niet begrijpen waarom moeders daar stonden te wenen als ze hun kind kwamen afzetten. Nu ik er zelf één heb en me bedenk dat hij binnen 3 jaar misschien ook zal meegaan op kamp, de paniek slaat mij al rond het hart zeg.

  2. Chattheo vertrekt maandag ook weer, hoewel het steeds minder met volle goesting is, maar 13 vind ik nog te jong om heel de week alleen thuis te zijn en alleen tijd voor de playstation door te brengen,….maar nog steeds denk ik, zou hij het wel goed hebben,…

Reageer

