Interessant leesvoer

* Razend les lezen (500 is niet iets te snel voor een leuke roman maar wel interessant voor studenten) 

250 woorden per minuut:

xiss8e7-2

350 wpm:

oo2oopm

500 wpm:

56tvouk* Mooie fotoreeks van een mama en haar dochtertje (met het syndroom van Down maar eigenlijk is dat niet relevant voor de reeks. Het idee: ik fotografeer jou en jij mij is gewoon heel tof). Foto’s Emer Gillespie

1.jpg.938 3.jpg.938* En het is niet dat ik iets heb tegen borstvoeding, integendeel. Maar de druk is tegenwoordig wel heel hoog waardoor veel jonge mama’s (zoals ik destijds) zich (onterecht) schuldig voelen als ze toch ‘kiezen’ voor flesvoeding.

borstvoeding

4 gedachten over “Interessant leesvoer”

  1. De meeste onderzoeken tonen aan dat borstvoeding geven wél gezonder is, maar over de mate waarin (licht verschil tot groot verschil) zijn ze het niet eens.
    Ik geef je gelijk dat de druk om BV te geven, groot is. Bij mijn zoon heb ik na 6-7 weken de handdoek in de ring gegooid. Ik was OP. De BV vroeg veel te veel van mij, en na een moeilijke zwangerschap kon ik mijn energie best zelf gebruiken. Ik heb me maanden superschuldig gevoeld. Ik voelde me de slechtste, meest egoïstische mama ter wereld. Argumenten van vrienden dat ik het geprobeerd had en dat mij niets te verwijten viel: ze gleden van me af als water van een eend.
    Het is pas sinds kort dat ik het een beetje aanvaard heb. Mijn zoon is in december 2 jaar geworden. Hoe erg is dat. Ik had het beter gewoon genomen zoals het kwam en me gefocust op wat wél goed liep. Ik heb er spijt van, niet van het feit dat ik gestopt ben (want dat was allicht gewoon het beste) maar dat ik me zo schuldig heb gevoeld.

  2. ja, ik heb net dezelfde artikels gelezen deze week over de bv en de fotoreeks. Ja BV is uiteraard beter, het is zo natuurlijk als het groot is. Maar ik merk toch niets aan mijn kind dat voornamelijk flesvoeding kreeg omdat BV niet lukte. Komt er ooit nog een kind dan ga ik het een week proberen en als het niet lukt dan geef ik het gewoon ook weer de fles.

  3. Ik vond bv vooral heel makkelijk, een aangenaam samen met mijn kindje… ondanks er altijd alleen voorstaan ’s nachts, de kloven, en het niet weten hoeveel ze binnen hadden…

Reageer

