In een bokaal

 

IMG_20140324_090931(1)Echt ziek ben ik niet. Gewoon een beetje een uit de hand gelopen snotvalling. Ik voel me goed, behalve dat ik amper nog iets hoor of proef. Een stevige oorontsteking aldus mijn huisarts, die wel een beetje raar keek toen hij hoorde dat ik nog zou gaan werken. Maar zo belangrijk zijn die oren toch niet?

Misschien is het zelfs een voordeel, lachten mijn collega’s. Dan kan je rustig verder werken. De redactie is één open ruimte moet je weten, waar we met gemiddeld honderd mensen gezellig samen dicht bij elkaar zitten. Het tegendeel bleek waar. Vandaag ben ik tot het besef gekomen hoe belangrijk afluisteren is en hoe ik het onbewust eigenlijk voortdurend doe, zeker op de redactie.

Ik hol achter de feiten aan. Moet me vandaag extra hard concentreren. ‘We maken een Obama-trein vooraan’ (wat betekent dat we een thema samen groeperen in de krant.) Zelf hoorde ik alleen ‘Obama’ en ‘trein’ en vroeg doodserieus: die mens reist toch per helikopter? 😉

Ik kan er ook niets aan doen. Ik zit onder water, of in een bokaal. Zo voelt het alvast. Ik proef ook niets, maar dat is in onze grootkeuken niet altijd een nadeel. Ik heb mijn avondmaal zelfs een beetje vervroegd zodat ik de tweede dosis antibiotica al mag slikken. Want als sociale vis vind ik het leven in een bokaal eigenlijk helemaal niet zo gezellig 😉

IMG_20140324_171424(1)

6 thoughts on “In een bokaal”

  1. Ik heb ook een tijdje gesukkeld met mijn oren en ben toen tot twee conclusies gekomen: 1. oren kunnen vreselijk veel pijn doen en 2. als je maar half kan horen, leef je precies ook maar half. Ik vind dat bokaalgevoel echt onuitstaanbaar!

  2. Ik zit er ook in, in die bokaal… Gek hoe snel je maar half meer functioneert hé, het doet mij altijd stilstaan bij hoe lastig het moet zijn voor mensen die leven met een gezondheidsbeperking.

  3. Ik heb dat vorig jaar ook gehad en het is verschrikkelijk en het heeft weken aangesleept tot een cortisone kuur me er min of meer vanaf geholpen heeft,…..en nog steeds is mijn gehoor aan linkerkant niet 100% en ben ik weer aan het sukkelen met mijn sinussen 🙂

Reageer

