Huisje ruilen

Volgende week gaan we nog eens huisje ruilen, met een gezin in Brighton. We zijn dit jaar populair op de huisruilsite want er kwamen aanbiedingen van Lissabon, Spanje en Ierland. Maar tijdens de zomermaanden ben ik graag thuis en dus gaan we ons dus beperken tot een weekje Engeland.

Aan Parijs en Amsterdam hou ik erg goede herinneringen  over, en toch blijft het een aparte manier van reizen. Het grootste voordeel is de kostprijs, en natuurlijk ook het persoonlijke en huiselijke element. Je leeft gewoon even ergens anders. En je bezoekt steden waar je anders vast nooit zou komen.

De keerzijde van de medaille is de organisatieslag. Een hotel boek je op vijf minuten, huisruil vraagt weken van over- en weer mailen én een serieus grote kuis voor je vertrekt. Dat staat mij deze week dus nog te wachten. Slik.

Maar een weekje strand, natuur en rust zal mijn oren en neus ongetwijfeld deugd doen. Ik weet het, ik ben nog maar terug van skivakantie en toch … Het zijn drukke weken geweest en … een mens kan nooit te veel van het leven genieten. Toch? 😉

3 thoughts on “Huisje ruilen”

  1. Nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar dat huizen ruilen… Zoals: moet je dan in de kleerkasten een plekje zoeken voor de nieuwe bewoners en steek je persoonlijke spullen ergens in een kamer achter slot? Juist even op die site gekeken, en al direct een woonst tegengekomen op een plek waar ik best naartoe wil, maar ik zou niet weten hoe ik mijn man overtuigd krijg om ons huis voor een weekje te ruilen met een ander.

Reageer

