Run baby run

lopen

De doos antibiotica is op. Mijn neus ligt nog steeds open. Tijd om het over een andere boeg te gooien, en de bacteriën er fysiek uit te lopen.

Toegeven, het deed een beetje pijn deed deze morgen. Na amper één kilometer zag ik al zo rood als een tomaat, zo hard moest mijn lichaam zich weren. Maar dankzij Runkeeper en Endomondo, en mijn lieve loopvriendin Sarah heb ik toch de vijf kilometer gehaald. Want hoe graag ik ook wou opgeven (en lekker terug in mijn bed kruipen), jezelf zien vooruitgaan op de gps werkt erg motiverend. ‘Alle. Nog één kilometertje. Komaan. Dat moet lukken!’

In de bergen heb ik beide app’s (Runkeeper en Endomondo) geïnstalleerd, om te vergelijken. Onvoorstelbaar hoe nauwkeurig die dingen werken, zelfs op 3000 meter hoogte. En je eigen skisnelheid bepalen is misschien een beetje gevaarlijk, ik vond het stiekem ook best interessant en cool.

Alleen bij ons in het Lourdesbosje durft Runkeeper het wel eens laten afweten. Of misschien loop ik gewoon veel trager tussen de bomen 😉

Voorlopig neig ik dus nogal naar Endomondo. Gebruiken jullie sportapp’s? En welke zouden jullie me aanraden? Zolang ik mijn resultaten niet moet delen op facebook, sta ik open voor alles 😉

7 thoughts on “Run baby run”

  1. Ik gebruik sinds kort ook runkeeper, maar heb het gevoel dat die zijn km’s kleiner zijn dan werkelijkheid,……ik heb ook runtastic, dat ga ik morgen gebruiken, ben eens benieuwd wat dat zegt, je moet dat niet delen hé,…..maar het is en blijft wel een goede motivatie!

      1. de runtastic heb ik ook staan, maar ik vind het hatelijk dat ze je steeds maar “de pro” proberen aan te smeren in hun mondelinge reclames

  2. Aanrader: MAPtoSNOW. Deze app hebben wij voorbije skivakantie gebruikt. Inderdaad heerlijk om je hoogtes, afgelegde afstanden, je liften en snelheid na te kunnen zien. Echt een nauwkeurig logboek.
    Misschien ben ik extra bevooroordeeld. Er was een onverwacht nieuwe dimensie ontstaan en natuurlijk om de app uit te testen. In de allerlaatste ski-afdaling bleek mijn ventje net iets minder snel dan ik. Is wel eens leuk natuurlijk. Afgezien daarvan vinden we beiden nog steeds dat deze app schitterend werkt ;).

  3. Ik hou ook wel van de endomondo app maar blijf het een beetje “eng” vinden. Zonet postte er nog iemand op Facebook haar laatste loopje. Als ik op het plannetje klikte kon ik zien waar zij gelopen had. Meer nog, ik kon ook haar hele kalender zien: waar, wanneer, hoe laat, hoeveel km, van al haar vorige loopsessies. Niet dat dat zo’n belangrijke en interessante gegevens zijn maar ik denk niet dat ik mijn gegevens ooit op Facebook ga delen (gelukkig moet dat ook niet). Ik vraag me trouwens af hoe beveiligd mijn eigen endomondo pagina wel is. Niet waarschijnlijk. Ik ben wellicht gewoon paranoia… en het gaat over onbelangrijke dingen. Ben ik nu de enige die dat toch wat eng vindt?

  4. ik heb geen facebook en deel dus niets, maar mijn runkeeper slaat niet altijd aan als ik hem opstart. De laatste twee keer ging het wel, maar dikwijls start hij pas te gps’en als ik al een heel eind ver weg ben.

Reageer

