Puzzelen

image

image

image

image

‘Nina, Heb je zin om te puzzelen?’.
Dat is een retorische vraag. Nina is dol op puzzelen. Maar 500 stukken, in een ronde vorm? Ik fronste. ‘Serieus?’

‘We hebben toch alle tijd? Ik help je wel’, lachte de lieve papa.

De volgende ochtend ontbeten we dus tussen de stukjes.  Gek hoe verslavend puzzelen is. Nina haakte snel af; wij bleven driftig verder zoeken.

Geduld is niet meteen mijn sterkste eigenschap, maar oefening baart kunst. Het werd een uitputtingsslag, en een bijzonder interessante relationele oefening. Van ‘goe bezig’ tot ‘je zit in mijn licht’. 😉

En na een paar kleine onhandige incidentjes mochten de kinderen niet meer in de buurt komen van ‘onze’ puzzel.

‘Nu weet ik alvast wat ik u moet kopen voor uw verjaardag’, lachte Bob na afloop. En toen sprong de poes op tafel 😉

image

4 thoughts on “Puzzelen”

Reageer

