Typisch Brits

Steden aan de zee zijn altijd leuk, zeker met kinderen. En om onduidelijke redenen hou ik wel van Engeland, ondanks de middelmatige keuken en het wisselvallige weer. Engeland is lekker anders, en voor een weekje kan ik daar wel van genieten.

Want behalve dat ze hier links rijden, ontdekte ik deze week:

* de geneugten van een leuke openbare speeltuin mét afsluiting. Meer dan toeristische trekpleisters hebben wij deze week vooral de leukste speeltuinen van Brighton ge- en bezocht, en dat zijn er heel wat. Ontdekking van de week: alle speeltuinen worden hier volledig omheind met een moeilijk te openen toegangspoortje. Zalig! Zo hoef je geen ogen op je rug te hebben. Daar kan ons Gents stadsbestuur nog iets van leren 😉

image
image

* Ik hou van vrolijke prints en kleurrijke kinderkleren maar er zijn grenzen. Of laten we het anders formuleren: de gemiddelden Brit heeft weinig smaak. Tijgerprintbroeken met Dora-shirts en fluoroze baskets, bloemenkleedjes in combinatie met te kleine fluoleggings, ik werd op slag (een beetje fan) fan van sober en effen. 🙂

image
image

* Engeland is een heel diervriendelijk land. Overal zie je honden; overal kan je vegetarisch eten. In vergelijking met Frankrijk en Duitsland was dat mij alvast een leuke verrassing.

* Verdere bedenkingen: Britse papa’s zijn erg betrokken. Veel mooie maar kleine huisjes. Britten zijn vriendelijke maar fysiek (gemiddeld ) geen mooie mensen (of misschien is dat gewoon een gevolg van het vorig puntje :)).

Brighton is een leuk stadje, heel divers. Stenen strand, leuke shops, een heus pretpark op de pier, veel groen en vriendelijke sfeer. En dat alles op geen vier uur rijden van bij ons.

Zonder huisruilaanvraag zou het als reisbestemming nooit in me opgekomen zijn. Onterecht.

image
image

Reageer

