Moederdag

xmama mama

Vieren doe ik vandaag niet echt, alle leuke knutselwerkjes ten spijt. Bij het woord mama denk ik in de eerste plaats aan haar. Twaalf jaar is het al geleden, al blijft de pijn en het gemis nog pijnlijk vers.

Tegelijkertijd ben ik dankbaar. Dankbaar dat we zo een mooie band hadden, en dankbaar dat ik zelf mama mocht worden. Drie keer zelfs. Ondanks de medische zorgjes, de extra fulltime job, de gebroken nachten, de rommel en het gezeur: ik zou het meteen opnieuw doen.

Mama zijn maakt mij gelukkig, en hopelijk werkt het ook een beetje in de omgekeerde richting.

 

 

6 thoughts on “Moederdag”

  1. Je lijkt echt wel op je moeder. Een heel knappe dame die blijkbaar de geneugten van het leven kende (aan de foto’s te zien). Veel te vroeg overleden…
    Zelf verloor ik mijn vader toen ik 23 was. Onze band was niet fantastisch, toch blijft er een groot gapend gat vol vragen.

  2. Als het kan troosten ,ja je lijkt erg op je mama…je bent zelf een super mama! ik volg je al een hele tijd en ben zelf oma van vijf kleindochters…ik herken je zo in mijn eigen dochters!Niet twijfelen je bent goed bezig ! Ik kan echt begrijpen dat het niet gemakkelijk is als je geen raad kan vragen … xxx

  3. Jij lijkt inderdaad op je mama en moederdag was dit jaar een heel pijnlijke dag voor me en ik vrees dat dit zal blijven, het gemis zal blijven en ik kan het nog steeds niet geloven, weiger het te geloven,…..

Reageer

