Kraanvogels voor Lulu

‘Waar wacht je eigenlijk op?’

De meeste van jullie zullen Lulu en haar kraanvogels wel al kennen.

Het is nog zo een aangrijpend verhaal, op zo een mooie sfeervolle blog. Kinderen horen niet ziek te worden. Het is de ergste nachtmerrie van iedere ouder. Alles is relatief naast een tumor in zo een klein schattig hoofdje.

In het ziekenhuis kreeg de mama Hanne het verhaal te horen van een oude Japanse legende, die zegt dat iedereen die 1000 origami kraanvogels vouwt, zijn wens tot gezondheid in vervulling ziet gaan.

En zo begon Hanne te vouwen. Niet uit bijgeloof maar om deze lange en bange dagen te doorstaan. En wie weet komt er wel een mirakel van. Daarom vraagt ze iedereen die wil om haar een origamiblaadje te zenden. Want 1000 kraanvogels vouwen is een hele hoop.

Waar wacht ik nog op? Ik heb geen enkel excuus behalve een chronisch gebrek aan tijd, wat eigenlijk een zwak excuus is. Maar deze week maak ik er werk van. Kraanvogels vouwen, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen maar het staat ergens bovenaan mijn todo-lijstje. En bij jullie?

kraanvogels

2 thoughts on “Kraanvogels voor Lulu”

  1. En eigenlijk vraagt ze enkel maar een origamiblaadje want vouwen doet ze zelf. Zo bescheiden.
    Dus ja, waar wachten we nog op? 🙂
    Anderzijds, mocht ze aan duizend mensen € 0,70 vragen, de kostprijs van een postzegel, brengt haar dat € 700 op. Een bedrag dat haar gezin in deze moeilijke situatie wellicht welkom zou zijn…

    “Volgens de traditie moet ik ze zelf vouwen dus zou ik aan iedereen willen vragen om een stukje gekleurd papier in de vorm van een vierkant (tussen de 20 à 30 cm breed is perfect) op te sturen”

  2. Ik moest gisteren op controle met mijn zoontje naar UZ Gent. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele papieren kraanvogels te bezorgen. Ze waren net enkele dagen naar huis, maar zijn maandag alweer terug op deze onfortuinlijke plek. Hun pakketje staat op hen te wachten 🙂
    Dankzij YouTube kon ik stap voor stap zien hoe precies moest gevouwd worden. Hopelijk kunnen ze bijdragen tot een mirakel!!!

Reageer

