Stilte

Net op het moment dat ik trots mijn naam zag staan in het ultieme blogbloek, bleef het hier plots stil. Iedereen weet ondertussen waarom. Scheiden is (vaak) een explosief proces. Ik had weinig zin om de vuile was buiten te hangen maar gecensureerd bloggen is tegen mijn aard. Jammer want ik heb deze pagina altijd gezien als een interessant en verrijkend klankbord. En de voorbije maanden heb ik veel nieuwe ervaringen en inzichten opgedaan, genoeg voor jaren inspiratie. Maar het kon niet.

‘Gaat alles wel goed met je? Ik mis je.’ Een kaartje, een mailtje, een kort gesprek aan de schoolpoort: ze betekenden veel voor me. Bloggen is helemaal niet zo oppervlakkig als critici vaak denken. Gelukkig is er instagram, mijn nieuwe fotografiepagina en moeder facebook.

En er is ook hoop. Mijn meisjes en ik vinden langzaam een nieuw ritme. Soms schijnt de zon, soms ook niet. En eerlijk: af en toe is het hard werken, zo alleen met drie kinderen. Maar ook al ga ik vaak moe slapen, ik sta ’s morgens nog steeds graag op. En na regen komt zonneschijn.

Ooit kom ik terug. 1 januari lijkt me een mooie datum maar ik beloof niets. En ondertussen kan ik misschien al een beetje warmlopen… Toch?

Trouwens: hoe gaat het met jullie?

874b86f3105737ab43e71ac400064176

30 gedachten over “Stilte”

  1. Verrast zag ik je berichtje verschijnen… Welkom terug ! Sterkte met je verwerkingsproces maar je zal er ook versterkt uitkomen op ÊÊn of andere manier. Neem je tijd. We wachten op je terugkomst en kijken ernaar uit !

  2. Sterkte. Het verwerken kan wat van je vragen. Ik hoop dat het je beter gaat dan mezelf. Jeetje, wat vind ik het hard werken: dingen die je anders had gewild een plek geven.
    Alle goeds.

  3. Ik ken je niet, maar las je wel. Sterkte, en voor wat het waard is: ik geloof erin dat je dat goed gaat doen met je meisjes. Zoveel energie, zoveel positieve ingesteldheid. Succes!

  4. Welkom terug … op je eigen tempo.
    Je schrijfsels werden gemist, maar alle begrip daarvoor natuurlijk.
    Blij om te lezen dat het de goede kant op gaat.

  5. Heel fijn dat je even terug bent.
    Het viel me laatst op dat ik al een tijdje geen berichtje meer had gezien van je.
    Maar voor zo’n explosief iets ( zoals je het zelf zegt) moet je ook je tijd nemen om een nieuw levensritme te zoeken.
    Ik wacht nog met veel geduld af tot je er weer helemaal bent,
    en ook dan zal ik elke keer weer met volle teugen uitkijken naar een nieuw avontuur.

    Grtjs

  6. Fijn en een beetje geruststellend iets te horen (lezen) van jou.
    Laat de herfststormen de grootste zorgen wegblazen en inderdaad begint januari als de dagen lengen en de lucht helderder lijkt , is het een geschikte tijd om hier terug te keren.
    Mag jouw pad vanaf nu over rozen gaan An !

  7. O
    Donderslag bij heldere hemel hier, maar ik ken je dan ook niet goed.
    Wel vroeg ik me af of je gestopt was met bloggen. Of dat ik er af was gesmeten ofzo 😉
    Ik word er steeds zo droevig van als koppels uit elkaar zijn. Zo lang samen gewandeld, en dan toch apart verder… Dat moet zwaar zijn. Dus neem je tijd. We zien je wel weer verschijnen, als je er klaar voor bent. Wij zullen er zijn om je weer te verwelkomen…

  8. ik vroeg me af wat er met deze blog gebeurd was. Er komen en gaan er zoveel in korte tijd. Dus maar eens opzoeken en nu lees ik wat er gebeurd is.
    Veel sterkte gewenst in ieder geval en dat je maar vlug je draai terug kan vinden.

  9. Op 20 november is ook voor mij een deel van m’n wereld serieus ingestort… ‘k voel me zielsverbonden met de verbouwingen die je aan je situatie hebt moeten doen… stilaan moeten we er door raken. Jij op jouw plaats, ik op de mijne… we staan niet alleen.

  10. Ik heb heel lang geen blogs meer gelezen, vandaar mijn superlate reactie. Maar ik wou toch nog reageren om je heel veel sterkte te wensen. Ik denk dat een scheiding een proces is dat veel tijd en ruimte nodig heeft. Ik wens je toe dat je die tijd en ruimte voldoende vindt.

Reageer

